2013. április 01. 13:13 - Hozzaszolasok

Baráti átverés

Talán két hónap sem telt el azóta, hogy az egyik barátom egy ügynöki munkába próbált meg beszervezni. Egy hete kaptam egy másik ismerősömtől egy telefont, miszerint egy biztosítónál adminisztrációs munkára keresnek embereket.

Okulva az előző esetből mindjárt vissza is kérdeztem a telefonba, hogy ugye nem ügynöki munkáról van szó. Nem, nem ügynöki munka, csak adminisztrációs munkát kellene végezni. Jól menő nyugati cég magyarországi leányvállalata szép belvárosi irodával. Ígéretesnek tűnt, így végül is igent mondtam és megbeszéltünk egy kedd délelőtti időpontot a találkozóra.

Kedden délelőtt meg is jelentem az irodában, ami egy kicsit csalódás volt, hiszen bár belvárosi ház, de az iroda egy felújítást már jó ideje nem látott nagypolgári lakásban volt. Nekem legalábbis ez nem felel meg a nagy nyugati leányvállalat imázsának. De ne legyünk válogatósak, hisz válság van, lépjünk csak beljebb.

Kicsit szétnézve feltűnő volt még, hogy az ott dolgozók szinte mindegyike huszonéves fiatal volt. Nem volt közöttük olyan aki csak megközelítette volna a negyvenedik életévét. És? Gyakorlatilag minden hirdetésbe "fiatalos" csapatba keresnek új munkatársakat...

Ezek után jött az állásinterjú a főnökkel. A meséljek magamról, sikereimről, jó és rossz tulajdonságaimról után jött az a rész, hogy én kérdezhettem. Mindjárt az első kérdésem az volt, hogy tulajdonképpen mit is kell csinálnom. A válasz maga volt a fekete leves, az ügyfeleknek kell pénzügyi elemzést csinálnom és ezáltal különféle termékeket kell eladnom nekik. Azon gondolkoztam, hogy ez hogyan lehet adminisztrációs munka? Sehogy. Hát persze, hiszen, ha úgy hirdetnék meg, hogy ügynöki munka, akkor egy darab ember nem jelentkezne.

Az általam feltett kérdésekre az alábbi válaszokat kaptam.

- Mennyi a fizetés?

- A fizetések versenyképesek.

- Éretem, de mégis mennyi?

- Hát olyan 100.000.-től felfelé a csillagos égig. Aki igazán jól csinálja az hamar összegyűjti a pénzt egy jó kocsira.

- Önnek már sikerült?

- Nincs autóm, metróval járok be.

- Aha... Fix fizetés vagy jutalék?

- Nem jutalékos rendszerben fizetünk, de attól függ a fizetése, hogy mennyi bevételt hoz.

- ??? Tehát akkor jutalékos a fizetés.

- Nem, csak függ attól, hogy mennyi pénzt keres a cégnek.

- Aha. Vannak-e fizetés melletti juttatások?

- Szervezünk csapattréningeket, de a megkeresett pénz egy részét jótékony célokra ajánljuk fel.

- Kinek?

- Különböző jótékony szervezeteknek.

- Ügyfeleket nekem kell találni?

- Nem, az ügyfelek ajánlásos rendszer útján jönnek be hozzánk. Abban hiszünk, hogy aki jó munkát végez, akkor azt az ügyfeleink ajánlani fogják másoknak is, így mindenki magának épít fel egy ügyfélkört.

- Én konkrétan hogyan kapom meg az első ügyfeleimet?

- Hát beszél a rokonaival, barátaival és elmondja nekik, hogy a mi cégünk milyen kiváló pénzügyi befektetési lehetőségeket nyújt.

- Hogyan tudom elsajátítani a szükséges pénzügyi ismereteket?

- Ezek néhány óra alatt megtanulhatóak, de az első hetekben egy mentor segédkezik az első ügyfelekkel.

- A mentor mennyire folyik bele a munkámba?

- Általában csak figyel, hogy minden simán menjen, nem szokták igénybe venni a segítségét.

Ekkor beszéd közben a főnök jó mélyen beletúr az ujjával a fülébe, így felálltam.

- Köszönöm, de nem élek a lehetőséggel. Viszontlátásra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hozzaszolasok.blog.hu/api/trackback/id/tr855186093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása